24 Temmuz 2017 Pazartesi

Genç demek genç fikirli demektir

Evren Soyuçok- Sabahattin Gencal
23. 07. 2017, Üsküdar

        Atatürk’ün  “Genç demek genç fikirli demektir.” sözünü bu aralar çok kullanır oldum. Bu bir çeşit mekanizma mı acaba? Yoksa yaşlanıyor muyum?

         Dolaylı biçimde “genç fikirli” olduğumu mu söylemiş oldum. Genç bir tarafa, “fikirli olmak da ne?”

         Herkesin “Fikrini kendine sakladediği bir dönemden evrenden bir Evren çıkar da sizin fikrinizi öğrenmek isteyebilir. Böyleleri pek az çıkar; ama çıkar. Demek ki umutlar daha tükenmedi.

         Umutlarımı yeşerten bir buluşmadan, bir görüşmeden söz edeceğim:

         Bugün, yani 23 Temmuz 2017’de Üsküdar’da Evren Soyuçok Beyle buluştuk.

         Buluşmamızın öncesinde maillerle tanıdık birbirimizi. Buluşma kararımızı bugün 14.00 – 1630 arasında gerçekleştirdik Üsküdar Belediyesi’nin sahildeki Sosyal Tesislerinde.

         Doğrusu ben 74 yaşında olmama rağmen,  yaştaşlarımdan çok gençlerle konuşmaktan daha çok zevk alıyorum. Evren Beyle konuşmaktan da büyük zevk aldım. Gençlerle fikir alışverişi yapmak zevkli olmaz mı?

         Atatürk’ün bir vecizesiyle başladık söze. Başka bir vecizesiyle devam edelim:

         "Genç fikirli demek, doğruyu gören ve anlayan gerçek fikirli demektir."

        Şimdi bir de not yazıvereyim: 5-10 içerisinde bir video programı gerçekleştirmeye karar verdik.

Benim ilk deneyimimin olacak. Onun için mazeret beyanı için şöyle böyle dedimse de Evren Bey “Blog yazılarındaki gibi doğal ol yeter.” dedi.

Ey doğallık sen nelere kadirsin. Gerçekten, hiçbir yazımda kurgu murgu olmadı. Hiçbir yazımda nabza göre şerbet vermedim.

Hiçbir yazımda derken sanki büyük gazetelerde yazıyor gibi konuşuyorum değil mi? Bu samimiliğimiz ile bizi kim kabul eder ki?

         Evren Bey de çok samimi ve dürüst. Bu kültürlü gence ve bütün gençlere Allah 'tan (c.c) kolaylıklar dilerim.

Doğruyu görmek ve anlamak dileğiyle.

         Sabahattin Gencal, Hamidiye-Çekmeköy_İstanbul, 23. 07. 2017

***********************************************************************************************

Gençlerdeki
cevval zekâya karşılık,
yaşlılarda da
kuvvetli bir muhâkemenin bulunduğu
bir gerçektir.

Ayhan SONGAR




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder