2 Haziran 2017 Cuma

Bizim belediye iyi çalışmıyor

Sabahattin Gencal
(selfie=özçekim, 02.06. 2017)
Hamidiye Huzur Camii önünde

Şikâyetçiyim.

Bizim belediye iyi çalışmıyor.

Zabıtalar işi ağırdan alıyor. Her yeri denetlemiyor.

Çöp kamyonları ücra yerlere hiç gitmiyor, gittikleri yerlerde de çöpü tam almıyorlar.

Yetkiliye şikâyetçi oldum.

Sağ olsun; çöp konusunda gerekeni hemen yaptı. Ağır çalışma konusunda  da denetlemeye hemen başlayabileceğini söyledi. Karşılıklı mütalaa sonucu genel denetlemenin Ramazan Bayramından sonra yapılmasına karar verdik.

*

Hangi belediye diye merak edenler için yazıyorum:

Bizim belediye.

Bizim belediyede işler birkaç aydır ağır aksak gidiyor. Bunu 31. 05. 2017 tarihli yazımda “? Soru işareti oluyor ahvalim” başlıklı bir yazı ile dolaylı biçimde yazmıştım. Çok kişi anlamazken bir ağabeyimiz: “ Memleketin hal-i ahvalinden kendi ahvalimizi unuttuk, düşünemez olduk.” dedi yorumunda.

Bugün (02. 06. 2017 tarihinde)Aile hekimine çıktım.

Şikâyetlerimi anlattım.

Sağ olsun ilgilendi. Anlaşılabilir bir açıklama da yaptı:

Vücut bir şehir. Bu şehrin en uzak yeri deridir. Derinin en uzak yeri ayaklardır. Ayakların en uzak yeri de tırnaklardır. Dolaşım iyi olmadığı için kontrol mekanizması iyi çalışmıyor. Çöp arabaları da uç noktalara gitmeyince çöp kalıyor. Yani mantar oluşuyor.

Mantar için hemen ilâç yazıverdi.

Diğer şikâyetlerim için de Pazartesi kan tahlilleri yapmak gerektiğinden söz etti. Karşılıklı mütâlaa sonucu, bu tahlil ve inceleme işlerini Ramazan Bayramı sonrasına erteledik.

Doktorumuz bana  rahmetli Ongolog Doktor Haluk Nurbaki’yi hatırlattı. Aynı zamanda tasavvufçu olan Nurbaki bu tür açıklamalar yapardı. Diğer tasavvufçu doktorlar da bu tür benzetmeler yapmışlardır. Bir hücreyi modern bir şehre benzetip anlatmaları etkili olurdu. İnsanı da kâinatın küçük bir kopyasına benzetirlerdi. Tabii doktorumuza, Nurbaki’yi çok okuduğumdan söz etmedim.

Doktora eşimin vefatından da söz etmedim. Elemanların moralsiz ve ağır çalışmalarının bundan olabileceğinden de söz etmedim. Ama o, bir başka vesileyle moral konusu üzerinde durdu. “İyileşeceğim derseniz iyileşirsiniz.” dedi.

Eve gelince Organizmamdaki bütün elemanlara bir genelge yayınladım. Beş hafta sonra genel denetleme olduğunu, denetlemeye iyi hazırlanmaları gerektiğini belirttim. Koruyucu meleklerinin vefatının,  işlerin aksaması bahanesi olarak kullanılmamasını vurguladım. “Her nefis ölümü tadacaktır. Sonra (yaptıklarınızın karşılığını görmek üzere) bize döndürüleceksiniz.” (29/Ankebût Suresi 57. ayet ) Ayet ve hadislerden örnekler vererek koruyucu meleğin de ruhunun daralmasına sebep olunmamasını özellikle anlattım.

Bu arada maaşlarına zam yaptım. Mesailerini ve primlerini zamanında alacaklarını ve sosyal haklardan yararlanacaklarını da ekledim. Ancak 5 hafta sonraki denetimde bir aksaklık görülürse gerekenin de yapılacağını ima ettim. İyi yapmış mıyım?
*
Değerli okurlarım, 5 hafta sonra denetimler var. Denetimler ne kadar sürer bilemem. İnşallah çok sürmez de yazılarıma Allah (cc) sağlık verirse tekrar başlarım.

Görüşmek umuduyla hoşça kalın.

Sabahattin Gencal,
Hamidiye-Çekmeköy-İstanbul, 02. 06. 2017




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder