8 Şubat 2017 Çarşamba

Kuzumuz Toygar'a geçmiş olsun







           İçinde bulunduğum ruh halini anlatabilmem imkânsız…
Üzülüyorum.
Yavrum Fuat’ın üzgün olduğu için daha çok üzülüyorum.
Yavrumun kuzusu hayvan hastanesinde ameliyata alındığı için üzülüyorum.
Henüz bir haber alamadığım için de üzülüyorum.
Tüm üzüntü çeşitlerini tek kelimeyle belirtemeyiz; ancak öyle durumdayım ki başka bir kelime bulamıyorum.
Yerimde de duramıyorum.
Ne yapsam acaba?
Telefon etsem, yavrumun üzüntüsünü artırır mıyım?
Bu an saat 16.36 (08.02.2017), daha yarım saat önce, hiçbir şeyden habersiz olarak Fuat’a telefon ettim. Hal hatırdan sonra Avcılar’da olduğunu söyledi. “Hayırdır. ”dedim. Hayvan Hastanesinde olduğunu, bu anda kuzunun ameliyat olmakta olduğunu söyledi.
Geçmiş olsun dileklerinden sonra kendisine takdirlerimi bildirdim. Kuzusuna gösterdiği hassasiyeti, ihtimamı övdüm…
Fuat ağlamaya başladı. Ağlamalara dayanamam. Bir başka oldum. Telefon kesildi. Nasıl kesildi bilemiyorum. Biraz sonra ararım. İnşallah iyi haberler alırız.
*
Zaman zaman yazılarımda Fuat’ın bambaşka bir insan olduğunu söylemiş ve yazmışımdır. John Grogan, “Hayvanseverler özel bir insan türüdür; ruhu cömert, empati dolu, belki biraz duygusallığa meyilli ve en az bulutsuz bir gökyüzü kadar kocaman yürekli.” diyor ki bence de doğrudur.
Kocaman yürekli yavrum için yazdıklarımdan birkaç paragraf alalım. Bu arada telefon ederim ve aldığım haberi paylaşırım. Bayrampaşa’ya gitme imkânım olsa keşke… Neyse, işte “Fuat Gibi Sevmek” başlıklı yazımdan alıntılar:
Doğayı, hayvanları ve insanları, istisnalar dışında hepimiz severiz. Sevmek güzel. Ama önemli olan Fuat gibi sevmek.
 Fuat’ın sevgisi sevgilerin en güzeli. Örneğin Fuat bir hayvanı yetiştirir, besler, temizler, her türlü bakımını yapar. Bütün bu işleri yaparken de onlarla adeta sohbet eder. Bu sohbet inanılır gibi değil. Özellikle bu konuda araştırma yaptım ve öğrendim ki hayvanlarla iletişim kurulabiliyormuş. Fuat’ın hayvanlarla iletişimi ileri düzeyde. Hayvanlar da Onu çok seviyor. Şunu da ekleyeyim hayvanlar çok daha fazla verimli oluyorlar. Aynı cins bir hayvanı olan komşusundan en az %40 fazla verim alabiliyor.
Fuat, ağaçlarla, bitkilerle ve çiçeklerle de dost. Fuat’ın bahçesi deyince belediye park ve bahçelerini düşünmeyiniz. Ben de öylesine güzel bahçesi olsun isterdim; ama O’nun tarzı başka, bambaşka gösterişsiz; ama her şeyi yerli yerinde ve anlamlı.
(Ben anlatamıyorum fotoğraflar, özellikle videolar konuşuyor. Merak edenler…)
Fuat’ın baştan aşağı sevgiyle dolu olduğunu herkes bilir. Yine Fuat’ın Şifalı Yemek Tarifleri konusunda otoritelerden biri olduğunu da herkes bilir. Fuat’ın Seramikçi olduğunu da herkes bilir. Ben Fuat’ın pek fazla bilinmeyen bir yeteneğine değineceğim… Devamı:
*
Saat 16.53. Fuat’a Telefon ettim.
Güzel haberler var:
Kuzumuz Toygar ameliyattan çıktı. Bu anda serum alıyor. 2-3 gün özel ihtimam gösterilecek ve inşallah iyileşecek.
Tabii Toygar’ın  sağ salim ameliyattan çıkmasına sevindim.
Fuat’ın üzüntülü olmamasına da sevindim.
Fuat’ın yanında torunum Sabahattin’in ve komşumuz Hikmet Bey’in oluşuna da memnun oldum.
*
Toygar’la ilgili gelişmeleri, artık Fuat anlatır. İnşallah anlatmaya fırsat bulur. Çekmişlerse fotoğrafları da yayınlar.
*
Ben, iki gün önce Fuat’lara gitmiştim. Tüm hayvanların bu arada kuzuların da hatırlarını sormuştum. Bu arada fotoğraflar da çekmiştik. Şimdilik bir tanesini yayınlayalım.


Üzüntünün sevince dönüşmesi de farklı bir duygu.
Ne oldu bana böyle. Ne üzüntülerimi ve de sevinçlerimi anlatabiliyorum. Ama inanıyorum ki beni anlıyorsunuzdur.
Kuzumuz Toygar’a geçmiş olsun derken doğaya, hayvanlara ve insanlara olan sevgilerimizin artarak devam etmesini dilerim.

Sabahattin Gencal, Çemeköy_ İstanbul

8 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Paylaşımlarınızı takip ediyor ve yorumlar yazıyorum. Ancak, yorumlarımın yayınlanmama nedenini bilmemek beni üzüyor. Kuzunuz Toygar'a geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Goethe’nin; “ Bir işi vaktinde yapmazsan eğer/Azalır taşımış olduğu değer.” sözünü ilke gibi kabul eden birisi olarak her şeyi zamanında yapmaya çalışırım. Bu arada lütfedip zahmet ederek yorum yazanlara de hemen cevap vermeye çalışırdım. Çok basit bir teknik hata nedeniyle yorumları göremedim, tabiidir ki cevap da veremedim. Üstelik 10 gün kadar da internete giremedim. Mazeretlerimi hoş görerek kusura bakmayınız.
      Sağ olsun, yorumları nasıl göreceğimi bloger arkadaşımız Sayın Recep Altun Bey hatırlatıverdi. İyi ki hatırlattı. Yorum, en az yazı kadar önemlidir. Üstelik içtenliğin belirtisi ve belgesidir. Bunları bilmeme rağmen yorum yazamıyorum. Ama inşallah birkaç hafta sonra yorum yazmaya başlayacağım.
      Bu genel anlatımdan sonra ne diyeyim:

      Tekrar teşekkür ederim Recep Bey, Dünya gelimli gidimlidir. Toygar kuzumuz can çekişirken düvemiz Sümbül doğum yaptı. Şimdi Toygar yok Ender var.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Çok duygulandım.Ne güzel ne imrenilesi bir sevgi bu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Goethe’nin; “ Bir işi vaktinde yapmazsan eğer/Azalır taşımış olduğu değer.” sözünü ilke gibi kabul eden birisi olarak her şeyi zamanında yapmaya çalışırım. Bu arada lütfedip zahmet ederek yorum yazanlara de hemen cevap vermeye çalışırdım. Çok basit bir teknik hata nedeniyle yorumları göremedim, tabiidir ki cevap da veremedim. Üstelik 10 gün kadar da internete giremedim. Mazeretlerimi hoş görerek kusura bakmayınız.
      Sağ olsun, yorumları nasıl göreceğimi bloger arkadaşımız Sayın Recep Altun Bey hatırlatıverdi. İyi ki hatırlattı. Yorum, en az yazı kadar önemlidir. Üstelik içtenliğin belirtisi ve belgesidir. Bunları bilmeme rağmen yorum yazamıyorum. Ama inşallah birkaç hafta sonra yorum yazmaya başlayacağım.
      Bu genel anlatımdan sonra ne diyeyim:
      Allah'ın tüm yaratıkları açık deyişle bitkiler, hayvanlar, insanlar vb. sevgiyle beslenir. Bana göre sevgi ile mutluluk doğru orantılıdır. Duygu ve düşüncelerine sevgiyi katan sizleri ve sizler gibileri tebrik ederken hayırlı günler dilerim.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Sizinle haberleştikten sonra bu yorumu denemek için yazıyorum. Eğer bu yorumu görürseniz, bir sıkıntı yok demektir. Göremezseniz, sıkıntı olup olmadığını zaten göremeyeceksiniz, ama ben sizi haberdar edeceğim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tekrar teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Yorumlar artık sayfanızda yer aldığına göre sorun çözülmüş demektir.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey Kardeşim,
      Sayenizde sorun çözüldü. Teşekkür ederim.
      Yazılarıma yorum yazan zaten çok azdı. Bunları da, farkında olmayarak gücendirmiş olduk.Oysa hiç kimseyi zerre miktarı gücendirmek istemem.
      hayırlı günler dileğiyle selâmlar...

      Sil