17 Kasım 2016 Perşembe

Vakit ne vaktidir?

Sabahattin Gencal
Allah (cc) vatanımızı ve milletimizi korusun.
Vatanımız, kuşatma altında olduğu yetmiyormuş gibi içten parçalanmaya çalışılmakta.
Milletimiz, sıkıntısı yetmiyormuş gibi kutuplaştırılmaya çalışılmaktadır.
Son on yıldır, yazdığım yazılarda Türkiye Cumhuriyeti’nin tarihinin en bunalımlı durumda olduğunu belirterek herkesin, bunalımdan çıkabilmemiz için üstüne düşen görevleri yapması gerektiğini yazmıştım. Ama sakalım yoktu…
Bugünkü durum çok daha vahim. Anladığım kadarıyla yetkililer, moralimizin bozulmaması için, doğrusu da budur bu vahim durumdan pek fazla söz etmemektedir. Ama aklını biraz olsun kullanabilen, içinde bulunduğumuz durumu az çok anlar. Tabii durumumuzu anlamak yetmez, kaosa düşmeden herkes üzerine düşen görevi en iyi biçimde yapmaya çalışmalıdır.
Ben, ancak sözlü dua edebiliyorum. Tabii, herkes de sözlü dua edecek; ancak becerebilenler fiili dua edecek. “Kişi, Allah’tan istediği şeyin gerçekleşmesi için Allah’ın kendisine öğrettiği sebepleri ve kanunları elinden geldiği kadar yerine getirip tamamlar, sonucunu da Allah’tan bekler. “İnsan için ancak çalışmasının karşılığı vardır.” (Necm, 53/39) mealindeki ayette insanların çalışmaları ile alacakları sonuç arasındaki ilişkiye dikkat çekilmiş ve bu çalışmanın fiilî bir dua manasına geldiğine işaret edilmiştir.”[i]
Vatanın dirliğinin, milletin birliğinin tehlikede olduğunun, felâketin eşiğinden henüz kurtulamadığımızın bilinciyle cinsi, ırkı, yaşı, dini-mezhebi, mesleği-işi, unvanı vb. ne olursa olsun herkes birleşmelidir.
Birleşme ve bütünleşme çağrıları yapanlar çok oluyor. Bunlardan bazıları “Bugün birleşelim, düzlüğe çıkalım da görülmemiş hesapları sonra görürüz.”gibilerinden sözler söylemekte ve durumu bu hale getirenlerin gözünü korkutmaktadırlar. Böylesine korku vermek de doğru değildir. Su alan gemi yaygın benzetmesini düşünün. Sadece sorumlular değil, Allah göstermesin hepimiz batarız.
Bak kardeşim, bak evlâdım, sözüm sizedir. Bu yazımı yetkililerimizin okuyacağını bilsem daha başka türlü yazardım; ama önceki yazılarımdan hareketle tahminen ediyorum ki bu yazımı sadece 200 veya 300 kişi okuyacak. Sayı önemli değil, isterse sadece sen okumuş ol. Ama okumuş ol.
Bilindiği üzere okumak sadece gözden geçirmek değil beyinden ve gönülden geçirmektir.
Umuyorum ki herkes birleşmemiz için ve tek yürek, tek bilek olabilmemiz için elinden geleni yapar. Hiç olmazsa ayrılıklara, yeni küskünlüklere, kutuplaşmalara vesile olmaz. Umuyorum ki vakitsiz, gereksiz hatta zararlı gündemler yaratanların oyunlarına gelmeyiz. Yine umuyorum ki dört tarafta kol gezen fitneye aldanmayız.
         Sabahattin Gencal, Çekmeköy-İstanbul




[i] [i] http://www.dinihaberler.com.tr/haber/49681/fiili-dua-ne-demektir.html

2 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Yazınızı okudum ve içeriğindeki tüm dua ve temennileriniz için yürekten inşAllah ve amin diyorum. Bir vatandaş olarak fitnenin oyununa gelmemek için elimden geleni yapıyorum. Her Türk vatandaşı da aynı duyarlılığı gösterirse, evvel Allah, kimse bizi yıkamaz ve parçalayamaz.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      "Evvel Allah, kimse bizi yıkamaz ve parçalayamaz." Yeter ki dediğiniz gibi herkes elinden geleni yapsın.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil