22 Kasım 2016 Salı

Ben de Kapalı Yüzme Havuzunda yüzmeye başladım




Bugün (22. 11. 2016) yüzme sporuna başlamış bulunuyorum.

Bu etkinliğimi yazarken bir yandan da “Acaba yazmasam mı?” diyorum kendi kendime. Öyle ya okuyanlar “74 yaşında biri spora başladığına göre biz de başlayabiliriz.”derlerse korkarım olumsuz bir durum olur. Onun için, yaşı kaç olursa olsun  herkese doktorlarından rapor almaları gerektiğini öğütlüyorum. Gerçi Kapalı yüzme havuzu yöneticileri  doktor raporu istiyor. Ancak, varsa özel bir durumunuz uzman doktordan rapor almalısınız.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Ümraniye-Çakmak Kapalı Yüzme Havuzu

Önce İstanbul Büyük Şehir Belediyesine böyle bir hizmet verdiği için teşekkürlerimi arz ederim. Ayrıca Çakmak Kapalı Yüzme Havuzu yöneticilerine, eğitmenlerine ve personeline de teşekkür ederim.
İlk günkü gözlemlerimin sonucu memnuniyet verici.  Böylesine güzel çalışmaların devam etmesini dilerim.

Ümraniye-Çakmak Kapalı Yüzme Havuzu

Değerli okurlarım,

Anılar havuzda da yakamı bırakmıyor:

Suya girer girmez nereye ışınlandım bilemezsiniz.

Taa, Trabzon ili Dernekpazarı'na bağlı Ancumah mesiresine gittim. 6-7 yaşlarındaydım. O meşhur Ancumah Deresi'ndeki küçük bir çağlayanda yalnız olarak yüzüyordum. Bir ara çağlayanın altına gelmişim. Çağlayan da suyun dibinde beni çevirip çevirip kıyıya attı. Öyle başım döndü ki koma gidinceye kadar kaç defa düştüğümü hatırlayamıyorum. Bu boğulma tehlikesinden, bu korkudan ders almamış olacağım ki bir yıl sonra Dernekpazarı’nın içinden geçen Kondu /Solaklı Deresinde de azgın sulara kapıldım. Boğulmaktan zor kurtuldum…

Anlayacağınız arkadaşlar havuzda yüzerken ben derede yüzüyordum. Aslında yüzüyordum denmez; ama ne diyeyim…

Yaşlandığımı bir kere daha anladım.

Ben gerek Hukuk Fakültesinde, gerekse TODAİ’de gençlerden geri kalmazdım. Ama havuzda?

Eve dönünce, formsuzluğumu dile getirdim. Çocuklar da “Daha ilk gün. Yavaş yavaş…”deyiverdiler.

İnşallah yavaş yavaş forma gireriz. İnşallah kuramsal olarak belirtilen “Yüzmenin Faydaları ve Önemi” pratikte de gerçekleşir.

Sabahattin Gencal, Çekmeköy-İstanbul




2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Havuzda hareketin daha yararlı olduğunu söyledikler. İnşallah yararlı olur.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil