27 Kasım 2016 Pazar

Acaba neden? Asıl mesele burada


Fuat Gencal'ın bahçesinden bir fotoğraf karesi.
Bu karede, herkes değişik şeyler görüyor.
Siz ne görüyorsunuz? Gördüğünüzün bir izahı var mı?
=====================================================


-Yüzme tarif ile öğrenilir mi?
-
-Tabii öğrenilmez. Eğer öğrenilebilseydi, büyük ihtimalle dünya yüzme şampiyonu olurdum herhalde.
-
- Yüzmek için suya girmek gerek; değil mi?
-
- Her suya giren de yüzmeyi öğrenemez. Yüzme teknikleri yanında kolların ve bacakların da güçlü olması lazım.
-
-Bu  yazdıklarım tecrübeyle sabittir. Kapalı yüzme havuzunda 22.11. 2016’da bir saat, 24. 11. 2016’da da bir saat yüzmeye çalıştım. Havuzdayken bir şey anlamadım. Ama çıktıktan sonrasını sormayın.
-
- Kollarım, ille de bacaklarım… Nasıl anlatsam bilmem ki? Hamlanmak nedir bilir misiniz?
Hamlanmak:
“Uzun süre spor yapmamış bünyenin birden spora başlaması sonucu meydana gelen bir türlü geçmek bilmeyen insanı bezdiren ağrı türü. Ağrı tamamen geçtikten sonra aynı spor yapılırsa ya çok az ağrı olur ya da hiç olmaz.
“Aralıklı olarak yapılan aktiviteyi takiben kaslarda laktik asit birikmesi ve bu durumda duyulan acı, ağrı vs.”
-
- Yüzme hocama söyledim. Böyle böyle dedim.
-
- Yüzme hocam durumu normal karşıladı. "Herkeste olur." dedi. Havuza gelmediğimiz zaman ne yapmamı önerdiğini sordum hocama.
“Egsersiz yaparak veya koşarak kendini yorma.” dedi ve ekledi “Günde 3-5 km. yürürseniz iyi olur.”
-
- Günde 3-5 km. yürüyebilsem ne işim olurdu havuzda. Tabii, hocamıza bir şey demedim.

İki gün yürüyemedim. Ama bugün 5 km. olmasa bile 3 kilometreden fazla yürüdüm. İnanır mısınız fazla yorulmadım. Yalnız yokuşlarda biraz zorlandım.

- Bunları niye anlatıyorum ki? Bir nevi durum tespiti yapıyorum.
-
-Psikolojik durum tespiti yapabilsem, ilme bir katkım olurdu. Nasıl olurdu?
-
- Bilgisayarımdaki fotoğraflara bakıyordum. Oğlum Fuat’ın bahçesinden bir kare gözüme takıldı. Suyu gördüm bu bahçede. Acaba neden? Asıl mesele burada.
-
- Merak ediyorum sizler ne görüyorsunuz sözü edilen fotoğrafta?
-
- Derler ki, “Herkes kendini okur yazılarda.” Acaba fotoğraflarda da kendi duygularını mı görür insan?
-
-Değişik bir yazı yazalım dedik; ama galiba psikolojiye daldık. Aman, fobi olduğum suya dalmayalım da…

Sabahattin Gencal, Çekmeköy-İstanbul


2 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Yüzme sporu gerçekten spor aktivitelerin içinde en güzeli ve en iyisi. Vücudunuzda çalışmayan kas kalmıyormuş. Keşke benim de imkanım olsa da ben de gitsem. Ben şu anda sadece yürümekle meşgul oluyorum. Ama her gün 3-5 km. yol yürürüm.

    Fuat Gencal'ın bahçesini daha önce de görmüştüm. Tabi burada gördüğüm en büyük değişiklik, ters-düz mü derler, tepe-taklak mı derler, işte o malum hale gelmiş bir bahçe görüntüsü. Şimdi "asıl mesele burada" demişsiniz ya, acaba aynı şeyleri düşünebiliyor muyuz diye kendi kendime tereddüt ettim. Konuya da nasıl ve nereden girsem bilemedim.

    Emin olun şu anda içinde bulunduğumuz duruma benzettim ben. Nasıl bir hayat yaşıyoruz ki? Her şey tepe-taklak olmuş. Kimileri farkında, kimileri farkında değil. Binmişiz bir alamete, gidiyoruz kıyamete...
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey Kardeşim, yorumunuz için teşekkür ederim.
      Tam da düşündüğünüz gibi düşünerek fotoğrafı koydum. Her şeyi fark edebiliriz inşallah. hayırlı günler dileğiyle.

      Sil