3 Ekim 2016 Pazartesi

“Güzel bakanın gözündedir”





           Allah’a (cc) şükürler olsun ki hep güzel yerlerde ikamet ettim.

Güzel ve güzellik kavramı nesnel midir, öznel midir? Estetikçiler Platondan beri tartışıp duruyor. Anlaşılan bu tartışma bitmeyecek…

8 ay önceye kadar “güzel” kavramı, benim için hem nesnel hem de özneldi. Ya şimdi? “Güzel ve güzellik tamamen özneldir.” diyorum. Nedenini sormayın. Allah sizlerin güzellik duygularını değiştirmesin…

Bu anda nasıl bir yerde ikamet ettiğime siz karar verin.

İhtimal, farklı duyumlarınız olacak. Öyle ya güzellik, nasıl ki çağlara ve düşünürlere göre değişik anlamlar kazanmışsa bakanlara göre de değişir. Margaret Hungerford'in "Güzellik, görenin gözündedir."mealindeki sözü anlamlı olduğu kadar düşündürücüdür de...

Güzel kavramını sanat, estetik, psikolojik vb. açılarından ele alacak değilim; zaten alamam da.

Sormaz mısınız, öyleyse ne diye bu konuyu ele aldın?

Bilenler bilir dünyanın en güzel yerlerinden olan Başiskele’nin Bahçecik’inde 11 yıl, Yuvacık’ta da 15 yıl kaldım. Bu yörelerden, çektiğim güzel fotoğrafları yayınladım. Sonra, malumunuz şimdi ikamet ettiğim yere taşındım. Değerli bloger arkadaşlarımdan biri kaldığım yerden fotoğraflar yayımlamamı istedi. Gecikmeyle de olsa bugünden itibaren, zaman zaman fotoğraf yayımlamaya çalışacağım:

Fotoğrafların altına yorum yazmayacağım. Daha doğrusu yazamayacağım. Birkaç satırlık açıklamayla da yetinmeyeceğim. Çünkü  şu veya bu şekilde tıklayanlara benim çektiğim fotoğrafları ve benim fotoğraflarımı  dayatmak uygun değildir. Onun için “güzel ve güzellik” kavramı ile ilgili sözler buldum. Bu sözleri fotoğrafın şurasına burasına ekleyip subliminal mesaj vermeyi deneyeceğim.





              Oturduğum dairenin balkonundan herkese merhaba!

              Siz bana değil, arka plandaki ağaçlara bakın. O ağaçlar Küçükkoru Parkı'ndaki ağaçlardır.
             "Niye bakalım ki?"demeyin. 

Her şeyin bir güzelliği vardır, herkes görmese de...

(Confucius)



         Oturduğum apartmanın önündeyim. (Orta katta oturuyorum)

         Apartmanızdan tahminen 100 metre ilerde Küçükkoru Camisi vardır.

        Güzellik, amel güzelliğidir; elbise güzelliği değil.

(Abdulvahid bin Muhammed el Amidi)


Çekmeköy Küçükkoru Camii

                  Allah güzeldir, güzel olanı (şeyleri) sever. 
(Hz. Muhammed s.a.v.)


Namaz vaktinden önce Çay ocağına uğrarım.

 Evreni kurtaracak güzelliktir. 
(Dostoyevski)
          Gazetemi okurken çayımı içerim.


                  (Aslında bu fotoğraflar bugün çekildi. Ama genelde her namaza gittiğimde çayımı içtiğim için geniş zaman kullandım.)





        Sabah namazından sonra, biraz ötedeki parkta kısa bir müddet yürüyüş yaparım. Diğer vakitlerde parktakilerin dikkatini çekmeyeyim diye sokakta yürüyorum. Başka deyişle yol boyu yaparım. Bir gün bir sokakta, diğer gün başka bir sokakta. Böylece çevremi de tanımaya çalışıyorum.

                                                       
Güzellik, güzel bedenden değil; güzel eylemden doğar.
 (Yunan Atasözü)


Küçükkoru Parkından kareler




 Şeylerdeki güzel, 
zihin onlara bakarken onlarla bütünleştiği sürece güzeldir. 
(D.Hume)



 Güzel, salt güzelin kendisi için arzulanabilir olandır. 
(Aristoteles)




Güzellik müthiş bir kudret, gülümseme ise onun kılıcıdır.

(Charles Reade)


Güzel hep güzeldir, zamanın önemi yoktur.

(Eugene Delacroix)




Güzellik, 
değerli bir insanın erdemini ortaya çıkarır, 
kusurunu gizler.


(Francis Bacon)




Gerçek, akıllı olanlar için; 
güzellik ise duygulu kalpler için yaratılmıştır.

(Friedrich Schiller)





Dünyada herkes güzel olan şeyleri güzel olarak bilirse, 
çirkin olan şeyleri de tanır. 
İyi olan şeyleri iyi olarak tanırsa, 
fena olan şeyleri de bilir.

(Lao Tzu)




Güzellik, görenin gözündedir.

(Margaret Hungerford)



Güzellik, karmaşığın yalın olanla ortaklığına bağlıdır.

(John Heinrich Fussli)


Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki ödünçtür.


(Mevlana)

         Parkta dikkati çekmemek için ormanın kıyısını takip eden sokakta hem yürüdüm hem de fotoğraf çektim.



Burası bir Anaokulu (İsmini söylersek reklam olur)
Allah, gökleri yıldızlarla süslediği gibi, 
yeri de insanla süslemiştir.

(İmam-ı Rabbani)



Güzel gerçektir; gerçek de güzeldir.
 (Keat)


Güzellik, her yerde aranan bir konuktur.
  (Wolfgang Van Goethe)



Yüksek bir dağa çıkma güçlüğünden kaçınırsanız, güzellikleri tam olarak göremezsiniz.
 (William Shakespeare)




Güzellik, aynada kendini seyreden sonsuzluktur. 
(Halil Cibran)



Yavaş yavaş selfi denilen özçekime de alışacağız.
Ruhun güzelliği, bedenin güzelliği kadar kolaylıkla görülmez.

(Aristoteles)



Bu taşın üzerinde bir müddet oturdum. 
Ne düşündüğüm bana kalsın.


Hayatın her mevsiminin tadını çıkar, kışın beyaz güzelliğinin de yazın sıcak ve nemli günlerinin de zevkine var. Her mevsim, her gün, her an gelir geçer ve hiçbiri asla birbirinin aynı ya da tekrarı değildir. Kış soğuğunun ortasında yazı, yazın bunaltıcı sıcağında kışı özlemek yerine, her mevsimi kendi güzelliğiyle kabul et.

(Dan Millman)



Bu hayata değer verdiren tek şey, 
sonsu/ güzelliğin görülmesidir.

(Eflatun)




Sen böyle güzelken bana söz düşmez. Bakma böyle yazılar yazdığıma, ben aslında Oku! emrine amade seni okuyorum sevgili… 
(Hz. Mevlana)
*******************************

Çekmeköy Merkez mahallesinde ikamet etmekteyim.

 Büyükoğlumun oturduğu Beykoz-Çavuşba'şındaki evine 3 km.

Küçük oğlumun oturduğu Ümraniye-Dudullu'daki evine, yine 3 km. mesafedeyim.

Çocuklarımı görmeye, bazen yaya gidiyorum.

*******************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder