12 Ağustos 2016 Cuma

Dikkat! Aracın kör noktasıdır

Ağır vasıtalarda
kör nokta uyarı sistemi unutulmamalı

Otobüs durağına gittim.

Otobüsün gelmesini bekliyorum.

Büyük bir damperli hafriyat kamyonu durdu önümüzde.

Kamyonun sağ kapısının aşağı tarafındaki yazı dikkatimi çekti:

 “Dikkat.
Aracın kör noktasıdır.
Şoför sizi göremez.”

Önümüzdeki kamyon çok durmadı. 

Başka hafriyat arabaları da geçti.

Birinin önünde üst tarafta büyük harflerle YA ALLAH, biraz aşağısında  “ Menfaat biterse muhabbet de biter.” Yazıları vardı. Tabii sağ tarafta da “Dikkat…” yazısı. 

“Eee, ne olmuş yani.”demeyesiniz. Bir şey olduğu yok, günlük hayat devam ediyor. Allah’a şükür inşaatlar da devam ediyor. Bu gözlemimi böyle yorumlamam gerekir değil mi? Ama öyle olmadı; şeytan kafamın içindeki klasörlerden, ileride yazmayı düşündüğüm, 15 Temmuz İkinci Kurtuluş Savaşımızın klasörüne tıkladı. 

Açılan klasörün içindeki dosyalardan da “yaverler” dosyası açıldı. Yazılı ve görsel medyadan öğrendiğimize göre üst düzey yetkililerin yaverleri hep kör noktada oldukları için görülmemişlerdir.

Kamyonlardaki yazı niçin yazılıyor? Sakın ola ki bu noktada durmayınız yoksa ezilirsiniz. Yaverlerin akıbeti de böyle mi oldu. Ama başka başka şeyler de olabilirdi. Örneğin tekere takoz koyarlardı, lastikleri patlatırlardı. Daha kötüsü “Ya Allah” deyip şoföre sprey sıkabilirlerdi, açık deyişle “Ya Allah” deyişiyle şoförü kandırabilir, yanıltabilir veya sinirlerini bozabilirlerdi. “Menfaat biterse muhabbet de biter.” deyip her türlü melaneti yapabilirlerdi…

Kendi kendime diyorum ki; yahu ne âlâka. Kamyondaki yazıları yazanlar bunları düşünesiniz diye mi yazdılar. Dedim ya, Şeytan... Şeytanı kovmak için Euzü-Besmele çekelim.

Yazıyı bitirmeden önce kamyonun ön tarafındaki yazıyı bir kere daha gözden geçirelim: Ya Allah diyen menfaatler kesilince muhabbeti keser mi. Demek ki Allah rızası için muhabbet de yapılmıyor.

Otobüs beklerken genellikle kitap okurum. Bugün nedense kamyon yazıları okudum. Fena mı oldu. Hem okudum hem de yazdım… Yalan dünya…

Dikkat, sadece büyük büyük kamyonların değil her arabanın kör noktasının olduğunu unutmayınız.


Sabahattin Gencal, Çekmeköy-İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder