4 Temmuz 2014 Cuma

Sanatçı

      Bence sanatçı çağını yorumlayarak etkili biçimde geleceğe aktarabilendir. Bu tanım resim, heykel, müzik, tiyatro, dans, sinema, roman, öykü, deneme, mizah vb. alanlarla uğraşanlar için de geçerlidir. Bu tanımı açalım:

        Çağı yorumlama yerine “çağına ayna olmak” benzetmesi kullanılırdı. Ben bu benzetmeyi yetersiz görüyorum. Çağına ayna olmak, objektif olmak, kamera olmak çağı yorumlamak demek değildir. Bu söylenen etkinlikleri küçümsüyor değilim. Hepsi önemli, hatta okuyucu için belki de daha anlaşılır; ama bunlar yorum sayılamaz. Kişinin olayları, durumları gözleyerek, inceleme ve araştırma yaparak; akıl yürüterek durum tespiti yapması, gelecekle ilgili öngörülerde bulunabilmesi, bütün bunlara duygularını katabilmesi yorum olarak kabul edilebilir.

        Yorum yapmak yeterli değil tabii, bu yorumların bugün olduğu kadar yarınlarda da ilgiyle izlenmesi gerekir. Bunun için de her sanatçının üslubu olmalıdır.

        Çağları aşıp gelen sanat eserlerini incelediğimiz zaman sanatçıların evrenselliklerini, insanın duygularını eksen alan içtenliklerini, arı ve duruluklarını, sabırlarını, bilgi ve kültür birikimlerini görebiliriz.

        Sanatçının okulu olmadığını söylerlerse de sanatçı gibi olmak için çabalamak gerekir ki en azından sanatçı ruhu ile zenginleşmiş oluruz, mutlu oluruz. Bu da “tuz ruhundan” daha iyidir.

 

        Burada bir not ekleyeyim. Günümüzde (2014’lü yıllarda) yaşayan emperyalistlerin ve yerli işbirlikçilerin, bazı siyasetçilerin ve onların yaltakçılarının, kendini bilmezlerin tuz ruhu imal ettiklerini ima ediyor değilim. Bu konuyu okuyucu değerlendirsin.

     
          İzninizle bir not daha ekleyeyim:                                                                                                        

        Artık gözlem, incele ve araştırma yapamıyorum. Ne durum tespit edebiliyorum, ne akıl yürütebiliyorum ne de geleceği öngörebiliyorum. Üstelik gün yüzü görmeyen duygularımı gün yüzüne çıkartamıyorum. Anlatımımızla bir özgünlük de kazanamadık. Kısaca blog yazmamım bir yararı yok. Onun için belirsiz bir süre için blog çalışmalarına ara veriyorum. Allah ömür verir de sağlığıma kavuşursam ve de kendimi yazmaya hazır hissedebilirsem blog çalışmalarına yeniden başlayabilirim. İnşallah başlayabilirim…

        Hoşça kalınız.

            Sabahattin Gencal, Başiskele_ Kocaeli

  

 

10 yorum:

  1. Hocam geçmiş olsun. En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanızı ve tekrar yazmanızı diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve "geçmiş olsun" dileğiniz için teşekkür ederim.
      İnşallah diyelim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    Her birey, kabiliyeti ölçüsünde ve ilgi duyduğu her alanda sanatçı olmak ve insani ilişkilerinde bir sanatçı gibi davranmaya gayret göstermelidir. Bence sanatçı olmak insan olmakla eş değerdir.

    Sayın hocam, Cenab-ı Hakk'tan size ve ailenize sağlık, sıhhat, afiyet, huzur ve mutluluklar dilerim. Paylaştığınız bu bloğun son parağrafı beni derinden etkileyerek üzdü.

    Bu son parağrafın böyle hüzünlü olmasına, müstakbel eşinizin rahatsızlığı ile birlikte sizin de rahatsız olmanızın neden olduğunu biliyorum. Tabi blog yazmak için konular üzerinde araştırma yapmak, okumak ve incelemek gerekiyor. Bunu yapabilmek için de zamana ve belli bir efor gücüne ihtiyaç duyuluyor.

    Ben sizin blog yazma konusundaki yeteneğinizi ve azminizi biliyorum. İnşAllah bu konuda ihtiyaç duyduğunuz zaman ve güce de en kısa zamanda yeniden sahip olursunuz ve sizi tekrar blog sayfalarınızın başında faydalı ve verimli yazılarınızla birlikte hem görme , hem de okuma fırsatını buluruz.

    Tekrar geçmiş olsun dileklerimle birlikte size ve ailenize sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim. Selam ve dualarımla birlikte en GÜZEL'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      "Sanatçı olmak ve insanı ilişkilerde sanatçı gibi davranmaya gayret göstermek." deyişiyle belirtiğiniz görüşünüze katılıyorum. Özellikle günümüzde böylesine gayretler içinde olmalıyız.
      Geçmiş olsun dilekleriniz için de teşekkür ederim.
      Hepimize Allahtan sağlıklar. İnşallah yine yazmaya başlayabiliriz.
      Hayırlı günler dileğiyle selâmlar.

      Sil
  3. Blog yazmanızın elbette yararı var. İnşaallah kısa sürede sağlığınıza kavuşur ve yeniden yazmaya başlarsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Dualarınızın kabulü dileğiyle...

      Sil
  4. Ramazan Bayramınız Mübarek olsun. Amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmukabele Bayramınızı kutlarken hayırlı günler dilerim.

      Sil
  5. Merhabalar.

    Paylaştıklarınızı okuyarak yorum yazma imkanım olmadığı için, blogger arkadaşlığımızın
    unutulmaması adına ayaküstü sizleri ziyaret ederek hal-hatır sormak istedim. İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    Recep Altun
    Değirmenden Mektup Var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Siz hiç unutamayacağım bloger arkadaşımsınız. Arkadaşlığınızı, dostluğunuzu her yazınızda, yorumunuzda ispat ettiniz. sağolun var olun.
      Ben hamd olsun iyiyim, ancak yazamıyorum. İlerde değişik biçimde oyalanmaya çalışırım inşallah.
      Sizlerin iyi olmasını diliyorum ve internet dünyasına dönüş yapacağınızı umuyorum.
      Selamlar.

      Sil