14 Haziran 2014 Cumartesi

Beni Anlayabilir misiniz?


 
Bilgisayarda gezinirken 2007’de yaptığım, yukarıda görülen bir Power Point çalışması buldum. Bu çalışmayı hangi duygu ve düşüncelerle yaptığımı hatırlayamıyorum. Ben bu andaki duygu ve düşüncelerimi paylaşacağım:

           Bu yaşıma kadar, açık deyişle 71 yaşıma kadar kendimi ifade etmedim, daha doğrusu edemedim. Kendimi anlayamadım, göremedim ki ifade edebileyim.

          Kendimi Görme Denemesi adlı eser yazdım kendimi göremedim. Anılarda Kendimi Görme adlı eser yazdım kendimi göremedim. Denemelerde Kendimi Görme adlı eser yazdım kendimi göremedim. Mürekkep Lekeleri adıyla şiir niyetine yazdıklarımda da kendimi göremedim. Hiçbirini bastıramadım bu eserlerin. Bastırabilsem ne yazardı? Kendimi görebilir miydim?  Okuduklarımdan anladığıma göre kendini görebilen, anlayabilen yok gibi.

Kendini görüp anlayamayanı, kendini ifade edemeyeni başkaları anlayabilir mi? Bu konuda bir şeyler söyleyemeyeceğim; ama 2007’de sözde bazı koşulların gerçekleşmesi durumunda beni anlayabileceğinizden dem vurdum. Olsa ile bulsa bir araya gelmiyor ki… İşte 2007’de yazdığım satırlar:
 

Beni Anlayabilir misiniz?

 
Duygularım bacası

Aklımın penceresi

Olsa…

 

Nefsimin kapısı

Gönlümün odası

Olsa…

 

Belki

O zaman

Anlardınız beni…

 

 Sabahattin Gencal, 2007

6 yorum:

  1. Güzel yazmışsınız Hocam. Anlamak, anlaşılmak.. Cevapları hep meçhul sorulara ait belki de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, iltifatınız ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      13 gündür bilgisayarımdan uzakta olduğum için cevap vermekte geciktim. Kusura bakmayınız.
      "Cevapları hep meçhul..." deyişiniz Alexis Carrel'in " İnsan Bu Meçhul" kitabını hatırlattı bana.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Merhabalar Sabahattin Hocam.
    Bu aralar blog ziyaretlerimi yapamıyorum. Bu nedenle affımı istirham ediyorum. Sayın hocam, aslında hepimizin bir şekilde duygularımızın bacası, aklımızın penceresi, nefsimizin kapısı ve gönlümüzün bir odası var. Önemli olan bunları görebilmek, hissedebilmektir. Herkesin kendini bir ifade etme yeteneği vardır. Bu yetenek herkes de aynı seviyede değildir. Ama görmek isteyen bacayı, pencereyi, kapıyı ve odayı da görebilir. Bakın ben şu anda paylaştığınız bu blogda sizin tüm bu saydıklarınızı görebiliyor ve hissedebiliyorum. Bir başka deyişle ben sizi anlayabiliyorum.

    Anlaşılmak adına dizelerinize yansıyan benzetmeler çok harika ve anlamlı olmuş, bu konuda sizi, kaleminizi ve yüreğinizi kutlarım.

    14 Haziran ve 16 Haziran tarihinde Tekirdağ/Çorlu'ya (otobüsle gece yolculuğu) gidip gelirken İzmit'e yaklaştığımız da trafik levhasında BAŞİSKELE'yi gördüğüm de hep sizi anıyorum. Daha önce ki gündüz seyahatlerimde de aynı şekilde görüp sizi anmıştım.

    Sayın hocam, Cenab-ı Hakk'tan size ve müstakbel eşinize sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim. Her şey gönlünüzce ve mutluluğunuz daim olsun.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz, yorumunuz ve iltifatlarınız için teşekkür ederim.
      Geç cevap yazdığım için kusura bakmayınız. 15- 27 haziran tarihlerinde bir termal tesisinde olduğum için bilgisayarımı açamadım. Gecikmem ondan.
      Beni anladığınız için de memnum oldum. Birbirini anlamak çok güzel.
      Hayırlı ramazanlar dileğiyle.

      Sil
  3. Merhabalar.

    Onbir ayın sultanı Ramazan bu yıl da kapımızı çaldı. Yine darda kalanlara umut, çaresizlere çare, dostluklara ilave yapmak için bin yıla bedel bir ay hizmetimize sunuluyor. İçinde Kadir gecesi gibi kutsanmış bir geceyi barındıran Ramazan'a kavuşmanın buruk sevincini yaşıyoruz.

    Ramazan ayınızı kutlar, hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Hakk'tan niyaz ederim. Cenab-ı Allah, ümmet-i Muhammed'i bu mübarek ayın feyzinden, bereketinden, mağfiretinden ve rahmetinden istifade eden kulların zümresine ilhak eylesin inşAllah.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ramazanı, hiç bir özelliğini dışarıda bırakmadan özlü biçimde tarif ettiniz. Tebrik ederim.
      Sizin de Ramazan ayınızı kutlarken, yukarıda da belirttiğiniz duaların kabul edilmesini dilerim.
      Hayırlı günler dileğiyle selamlar...

      Sil