11 Aralık 2013 Çarşamba

Penceremden 2( kış manzaraları )







       
        11. 12. 2013 Çarşamba günü çevremiz kar beyaz. Bu beyazda dışarı çıkmak vardı; çocuklar gibi sevinip oynamak vardı; ama çıkamadık. Hiç olmazsa penceremden, daha doğrusu evimiz pencerelerinden fotoğraf çekeyim dedim.
        Çektiğim fotoğrafların bazılarını paylaşıyorum. Fotoğrafları nasıl bulursunuz bilmem; ama bulunduğumuz çevreye diyecek yok. Bu sessiz, bu yemyeşil ortamda sağlık ocağı, cami, alışveriş merkezleri, pazar, durak, sosyal tesisler yanımızda yöremizde. Keşke bütün bunların da fotoğraflarını çekebilseydim. Bir gün onlara da sıra gelir inşallah.
        Fotoğraflar güzel mi bilmem; ama bana hatırlattıklarıyla da güzel geliyor.
        "Güzel gören güzel düşünür." derler.
       Güzel düşünmek dileğiyle.
      
      Sabahattin Gencal, Başiskele- Kocaeli

     Not: Penceremden 1'i merak edenler için bu notu yazıyorum: Geçen sene (2012'de) Şubat ayında aynı pencerelerden aynı manzaraları çekmiştim. Altına da kar Şiirleri'ne köprü kurmuştum.
Aradaki farkları görmek, özellikle de şiir okumak için tıklayınız.
http://sabahattin-gencal.blogspot.com/2012/02/kar-siirleri.html

8 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam,
    Ben de kış mevsimini çok severim. Ama her gün olmasa da kar devamlı yağacak. Karı olmayan kış mevsimini asla sevmem. Pencereden çektiğiniz kar manzaraları bir harika hocam. Elinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Her ne kadar bir önceki paylaşımınıza göre buradaki fotoğraflarınıza fazla yağmadığı için pek kar keyfi görünmüyorsa da fotoğraflarınızın kompozisyonu ve kalitesi çok güzel.
    Selam ve dualarımla birlikte en GÜZEL'e emanet olun hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Öylesine fotoğraf çektim, öylesine yazdım. Öylesine yaşıyoruz. Onun için ne kar keyfi var, ne de manzara keyfi.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  2. Korkunuz ne kadar geçerli bilmiyorum. Yaşım fazla olmasada çocukluğumda İstanbul kışlarını hatırlıyor. Hani derler adam gibi adam o vakitte öyle kış gibi kış olurdu. Dışarı çıktığınız vakit kışı hissederdiniz. Bana sorulduysa korkunuz yersiz ne kış kışa benziyor ne de soğuk bir şeye benziyor. Mayası bozulmuş gibi dengenin düzenin, düşünüyorumda korkunuz kara kışta dışarı çıkmamak mı yoksa dışarı çıkıp kışı bulamamak mı?

    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Dışarı çıkamamamın sebebi kar değil. Ben Trabzon'un orman içi köylerindeki karı da görmüş, Erzurum'un 6 ay devam eden kışında ve Van'ın nehirleri bile buz tutan ilçelerinde yaşamış biriyim. İstanbul kışlarını da gördüm, yaşadım.
      İnşallah, keyifsizliğim geçer de 71 yaşıma rağmen bundan böyle dışarı çıkabilirim. Bağlantı kurduğum "kar şiirleri" bloğuna bakarsanız geçen yıl sadece penceremden değil, dışarıda da fotoğraf çekmiştim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  3. Kar öyle bir gelip geçti bizim buralardan. Ama ben de dışarı çıkmadan pencereden ve bahçeden bir kaç fotoğraf çekme fırsatı buldum. Açıkçası karda dışarı çıkmayı sevmiyorum. Evden seyretmesi daha güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil