5 Kasım 2013 Salı

Akrabam bana “Sen siyasetçi olamazsın.” dedi

John F. Kennedy’nin bir sözü var, hatırlayanlar var mı bilmem: “Memleket meselelerinde herkesin bir fikri olmalıdır.” Bizim de elbette bir fikrimiz var; ancak bu düşüncelerimizi  açıklamak fırsatı bulamadık.
Ulusumuzun gelişmesi, yurdumuzun kalkınması konusundaki düşüncelerimizi belirtmek için siyasetçi olmamız da şart değil. Ama nedense bu konularda etkili olamadık. Bu son zamanlarda düşünce kulüpleri kuruyorlar. Bir öğrencim de bir düşünce kulubü kurduğunu söyleyince son derece memnun oldum.
 
Düşünce kulüplerinde, derneklerde görev almışlığım yok. Kahve kültürüm de yok.
 
Çok kişiler kahvelerde yönetimin her kademesiyle ilgileniyorlar. Ancak gördüğüm şudur: Düşünce saplantıları var.Takım tutar gibi, mezhep tutar gibi parti tutuyoruz. Bu zayıf noktamızı istismar eden siyasetçiler seçimlerden çok önceden şu kadar oyumuz var diyebilmektedirler.
 
Ben, biraz da hiç kimseyi etkilememek için daima sessiz kalırdım. Bilmediğimi söyler geçerdim. Oysa bazı bilgilerden  birinci elden  denebilecek kadar haberdardım. Geçmiş zamandadan söz ediyorum. 80 -90 yıllarından.
 
Yakın akrabam 1980 sonrasında kurulan bir partinin il başkanıydı.  Devletin en üst kademelerinde çalışmış kişilerle özel olarak konuşuyordu. Ben il binasının nerde olduğunu dahi bilmiyordum. Yalnız ev görüşmelerinde  akrabam bu konuşmaları anlatıyordu. Bu konuşmalara girmek doğru değil. Bana “ Sen siyasetçi olamazsın.”dedi. Aslında anlattıklarından ben de aynı sonuca varıyordum. Sonuç da o da kontenjan milletvekilliğini kabul etmediği için beklenen sonuçları alamadı. Bir trafik kazasında genç denilecek yaşta hayatını kaybeden akrabama Allahtan rahmet diliyorum.
 
Yanlış anlaşılmaması için ekliyorum: İstisnalar hariç hem siyasetçi olan hem de toplumu gerçek anlamıyla geliştirme çabasında olan kahramanlar vardır. Kendilerini kutluyor ve başarılar diliyorum.
 
Sabahattin Gencal, Başiskele- Kocaeli

2 yorum:

  1. Merhabalar Sabahattin Hocam.

    "Siyaset" i kısaca " devlet işlerini düzenleme ve yürütme sanatıyla ilgili özel görüş veya anlayış." şeklinde tarif etmek mümkün galiba. Bu bağlamda siyasetçi için de bu özel görüş ve anlayışa sahip kimse denilebilir.

    Herkes iyi kötü dürüst bir siyasetçi olabilir de fırıldak siyasetçiliği herkes kıvırtamaz. Genç yaşta beka alemine irtihal eden akrabanıza da Yüce Allah'tan rahmet diliyorum.

    Toplumu gerçek anlamıyla geliştirme çabasında olan kahraman siyasetçilere yol açıklığı diliyorum.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
      Her şeyden önce "siyasetçi" algılanması düzelmelidir. Toplumdaki "siyasetçi" algılamasını düzeltmek siyaset yapmaktan da önemli olsa gerekir.
      Hayırlı günler dileğiyle.

      Sil