11 Kasım 2012 Pazar

İçindekiler

Sabahattin Gencal
(Emekli Öğretmen)
Temel Kavramlar
  1. Alışkanlık
  2. Yönetim
  3. Kültür
  4. Dua
  5. Duanın Gücü
  6. Dinlenmek
  7. Zaman
  8. Aile
  9. Yazmak
  10. Gündem
  11. Fazilet
  12. Söz
  13. Gazete
  14. Hak
  15. Ahlak
  16. Dostluk
  17. Konuşma
  18. Özgürlük
  19. Laiklik
  20. Oyun
  21. Yazmak
  22. Sanat
  23. Hukukun üstünlüğü
  24. Okumayı öğrenme
  25. Eğitim
  26. Çalışmak
İnsan üzerine denemeler
  1. İnsan niçin yaratıldı?
  2. Kul olmak nedir?
  3. İnsan nerden ve nasıl yaratıldı?
  4. İnsan kimin halifesidir?
  5. İnsanın cüzi iradesi varmı?
  6. İnsan diğer varlıklardan üstün müdür?
  7. Gelişmenin, olgunlaşmanın en önemli öğesi sabır mı?
  8. Aceleci olmamak
Fikir yazıları ve dini konulardaki yazılardan
  1. Dinimizi de mi bozmak istiyorlar?
  2. Aydınlanmalıyız, Aydınlanmalısınız, Aydınmalılar
Anılarımdan
  1. Dedem Aliosman Gencal
  2. Biri
  3. Helal sana şef
  4. Ah Muradiye
  5. Duygular harmanı
  6. Uğur Böceği
  7. Benim Mesleğim
  8. Kırık Kalem
  9. Dut Ağacım
  10. İçime sıcak bir damla düştü
  11. Öğretmenin fırça izleri
  12. Yaşam muhasebesi yapmak
  13. Asker arkadaşım bana "Sen Muhasebeci olamazsın." dedi.
  14. Sınıf Arkadaşım Bana " Sen Müdür Yardımcılığını Kabul Etmezsin." dedi.
  15. Bana "Sen Avukatlık Yapamazsın." Dediler
  16. Akrabam bana "Sen siyasetçi olamazsın."dedi.
  17. Ben
  18. Neler gördü bu gözler neler...
  19. Bilge Kadın Adile Hanım
  20. Bu Bizim Hikayemiz
  21. Dostumuz Ceviz Ağacı'nın Ardından
Atatürk ve Atatürkçülük üzerine
  1. Hep beraber yürüdük mü bu yolda
  2. Atatürk Yolu
  3. Atatürk Özel sayısını sunarken
  4. Atatürkçü düşüncenin bekçisi öğretmen
  5. Türkiye Atatürk'ün yörüngesindedir
  6. Aydınları göreve çağırıyorum
  7. 19 Mayıs
Mehmet Akif Ersoy ve İstiklal Marşı üzerine
  1. Mehmet Akif Ersoy'u tanımak
  2. Akifin eğitim anlayışı ve şahsiyeti
  3. Akif'in ithafları
  4. Kurtuluş tablosu
  5. İstiklal Marşı
  6. Türkün hürriyetine dokunulamaz
  7. Mehmet Akif'i anlamaya çalışacağız
Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri
  1. Duyuru
  2. Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretlerini tanıma
  3. Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri nevi şahsına...
  4. Kendini bilen Rabbini bilir
  5. İbrahim Hakkı Hazretleri Övünç kaynağıdır
  6. Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretlerinin portresi
  7. Allah'ı tanımak için
  8. Beden yapısı ile kişilik arasında bir ilişki var mı?
  9. Marifetnameyi karşılaştırmalı olarak okumalıyız
  10. E.İ. Hakkı Hz. Kanatlar sahibi bir gönül adamıdır
  11. E.İ. Hakkı Hz. büyük bir öğretmendir
  12. Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri
Yunus Emrem
Yunus Emre
  1. Yunus Emre'nin evrenselliği tescil edilmiştir
  2. Yunus Emreyi anlamak kolay değil
  3. Yunus Emrenin yaşadığı coğrafya ve etkilendiği ortam incelenmeli
  4. Yunus Emre'nin yanlış tanıtılmasının önüne geçilmelidir
  5. Dünyaya geliş amacı nedir?
  6. İlmin amacı nedir?
  7. Yöntemimiz nasıl olmalıdır?
  8. Sözün önemi
  9. Yunus Emre'nin şiirleri
Yunus Emre'nin şiirlerinde işlenen konular
  1. Yunus Emre'de insan sevgisi
  2. Yunus Emre'nin şiirlerinde ölüm
  3. Yunus Emre'de ahlak anlayışı
  4. Biçim bakımından Yunus Emre'nin şiirleri
Özet
Yunus Emre'nin çeşmesinden içelim mi?
Yaşıyor muyum Ben?
Altını çizdiğim cümleler
  1. Osman Çelik'ten
  2. Günay ve Horata'dan
  3. Sabahat Emir'den
  4. Halil Aktüccar'dan
  5. Sabahattin Eyüboğlu'ndan
  6. Sevgi ve Ayvaz Gökdemir'den
  7. Ahmet Kabaklı'dan
  8. M. Necati Bursalı'dan
  9. Yunus Emre Sempozyumundan
  10. Prof. Dr. İskender Pala'dan
  11. Selahattin Yaşar'ın Yunus Emre adlı eseri
Tanıtım, sunuş, önsöz vb. yazılar
  1. Hz. Mevlana
  2. Yahya Kemal
  3. Rauf Denktaş
  4. Fuat Gencal
  5. Ahmet Gencal
  6. Süleyman Pekin
  7. Doğal Hayat
  8. Doğal hayat mutluluktur
  9. Geleneksel sanatlar
  10. Öykü
Kategorisiz yazılar
  1. Günlük hayatın tozunu silmek
  2. Ezan çiçeği
  3. Değişik bir yazı
  4. Zamanımızı değerlendirelim
  5. Ansızın gelebilirim
  6. Emekli öğretmenden öğretmen oğluna mektup
  7. Emekli öğretmenden öğretmen oğluna mektup 2
  8. Sen senin öğütçün ol
  9. Dost Sesi
  10. İlham mı, çağrışım mı?
  11. Dinimizi de mi bozmak istiyorlar?
  12. Orhan Pamuk /Saf ve Düşünceli Romancı
  13. Acile koştuk
  14. Geçmiş Zaman Olur ki Hayali Cihan Değer
  15. Penceremden 2 (kar manzaraları)
  16. Penceremden (5)
  17. Aklımızı kullanalım
  18. Bunalımdan çıkmak için
  19. Dünya Dâhilersiz Yaşayamaz (Kitap tanıtımı)
  20. Beni anlayabilir misiniz?
  21. Sanatçı
Çağrışımlar
  1. Önsöz gibi/ Öğren öğret Hakkı halka
  2. Oku oku / Yaz yaz / Oku
  3. Düşünüyorum, o halde...
  4. Okuyun okuyun okuyun
  5. Öğretmenlik mesleği
  6. Ebu Cehillere ve Karunlara kul olmayalım
  7. Nazar
  8. Okumaya teşvik
  9. Baba ve oğulları

Mürekkep Lekeleri
  1. Kalemle dimağın tutulması
  2. Şiir
  3. Aklımla yüreğim
  4. Su gibi
  5. Tutkularım
  6. (A+A)' şiir mi?
  7. Tutsak
  8. Yanılt beni
  9. Yeşilcedir anlamsızlığım
  10. ?
  11. Meçhul durak
  12. İnsanın sırrı
  13. Canlılar düşündürmeli
  14. Dört element
  15. Huzur
  16. O
  17. Varalım
  18. Çağdaş bunalım
  19. İşlemeğe geldim
  20. Veysel
  21. Uygarlaşmak çabasındayız
  22. Yücel 1
  23. Yücel 2
  24. Yücel 3
  25. Ufkunu aştık
  26. Yetişmelisin
  27. Yunus Emrem
  28. Kalkınan Güzel yurdum
  29. Anıt Öğretmen
  30. Selâhattin Ağabey,
  31. İkinci Zil de çaldı Hocam
  32. Devrimler
  33. Yara
  34. Barış
  35. Öğün, güven, çalış
  36. İlk karne
  37. Kırmızı Kurdele
  38. Öğretmenimiz
  39. Biz ayrılamayız
  40. Yetişmek istiyoruz
  41. Dedeciğimiz
  42. Atalarımızın mirası
  43. Nuruşum
  44. Nurhayat-Nurlu hayat
  45. Biz / Sanur
  46. Bu hayat başka biçimde
  47. Kaderimi çocukluğumda mı yazdım?
  48. Düştüğümüz duruma şaşırmaktayım
  49. Üşüyorum
  50. Çocukluğumu özlüyorum
  51. Şiirle yorulmak
  52. Kelimeler
  53. Anlamayan kalmasın
Sabahattin Gencal'ın diğer bloglardaki yazılarından
  1. Milliyet Blog'daki yazıları
  2. Blokçu'daki dörtlükleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder