24 Haziran 2012 Pazar

Yunus Emre’yi Anlamak Kolay Değil

        İlköğretmen okulunda ve Eğitim Enstitüsünde Yunus Emre’yi, müfredatta yazıldığı kadar  okuduk. “Kendimizi Görme Denemesi” adlı eserimi yazarken Yunus Emre’den yararlandım. Yunus Emre’nin “Bana seni Gerek Seni” adlı şiiri rüyâmda çalındı.. O garip, o gizemli hava tüm ruhumu kapladı. Oldukça duyarlı oldum. Bir gün de beklemediğim bir anda “Gel Dosta Gidelim Gönül” şiiri ile karşılaşınca bayılmak üzere geldim. Bu hallerdeyken Yunusla ilgili eserleri incelemeye başladım. Ancak okumakla Yunus Emre uzmanı olmak şöyle dursun Yunus Emre’yi tam olarak  anlamanın  da çok güç olduğunu anladım.
         İçimde bulunduğum hallerin bazılarını “Yaşıyor muyum Ben?” başlıklı anlatıda yazdım.
         Yunusla ilgili birkaç deneme de kaleme aldım.
         Okuduğum eserlerden bazı satırların altını çizdim. Bu altını çizdiğim satırlar okununca görülecektir ki her yazar birbirinden yararlanmıştır. Biz de aktarmalarla yetinmek zorunda kalacağız; çünkü uzman değiliz. Uzman olanlar  tam olarak Yunus Emre’nin sırrına erebilirler mi?

Bu bir acaip haldir bu hale kimse ermez
Alimle davi kılar, Veli değme göz görmez
İlm ile hikmet ile, kimse ermez bu sırra
Bu bir acaib sırdır, ilme kitaba sığmaz.
Yunus Emre

       Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder