4 Haziran 2012 Pazartesi

Eğitim


        Eğitim davranış edinmedir. Doğumdan ölüme kadar davranış edinilebilir. Davranışlar olumlu olabileceği gibi olumsuz da olabilir.

        Eğitime, başta kişinin özellikleri, ailesi, okuduğu okullar, çevresi, bağlı olduğu toplum olmak üzere bir çok etmen, olumlu ya da olumsuz olarak etki eder. Etkiler arasında çelişki ve tutarsızlıklar olursa eğitim olumsuz olarak etkilenir.

        Bilgi ve öğretim yöntem ve teknikleri eğitimi kolaylaştırır; ama bunlar eğitim değildir. Aksine, gereksiz bilgi yükleme eğitimin aksamasına neden olur.

        Bilgi-bilim ve teknoloji evrenseldir.Yöntemler de evrensel olabilir; ama eğitim millidir, milli olmalıdır.
        
        Uluslar, milli eğitimlerine verdikleri önem derecesinde yükselebilir ve kalkınabilirler.



      Sabahattin Gencal, İzmit, 05. 06. 2009   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder